søndag den 22. november 2009

Vaniljekranse-bagning





I år lykkedes det at få bagt nogle lækre vaniljekranse. Takket være Stines opskrift og så denne vidundermaskine der sprøjter dejgen ud når man trykker på en knap.
Jeg husker fra min barndom når vi skulle bage vaniljekranse. Min far blev kaldt ind så han kunne trykke dejgen ud ved hjælp at et spækbrædt på maven og så en bollesprøjte. Hold da op.
Min mor bagte sådan i mange år, og jeg havde opgivet på forhånd, indtil nu hvor jeg har erhvervet en el-dreven vidundermaskine. Ja de smager vidunderligt.
Nu står de og køler, så de kan komme i kagedåsen, indtil på søndag hvor familien får glæde af dem.

Posted by Picasa

3 kommentarer:

Marianne1972 sagde ...

WOW hvor ser de lækre ud Birthe. Jeg får helt lyst til selv at julebage.

Charlie sagde ...

IHH hvor er du i god tid i år - bare du nu ikke keder dig, når vi andre stresser rundt! =0) Vi sværger til oldemors opskrift på vanillekranse OG min mors gamle kødhakker, som KUN er fremme til jul til dette formål. DET er da nostalgi ikke? Men lækre ser de ud - og de feder jo ikke når man KUN kigger, vel??

Unknown sagde ...

Hej Birthe,

Jeg har længe forgæves forsøgt at opstøve en gammeldags kødhakker til vaniliekranse, så det glæder mig at man kan få en nyere model.
Hvad hedder din vidundermaskine og hvor kan man købe den?

Venlig hilsen
Ellen