mandag den 10. januar 2011

Den Grønne quilt




Den "Grønne" quilt som jeg har syet på siden 1993 er færdig.
Det er en quilt syet over pap. Hver lille firkant er riet på et stykke pap for derefter at blive samlet til blokke a' 5x5 firkanter. Dette sytøj har været med mig på mange rejser. Men til sidst syntes jeg at den skulle være færdig. Derfor lavede jeg nogle kantblokke med en stor firkant i midten. Det gik lidt hurtigere. Men alting får en ende også denne quilt.

Den er håndquiltet med store sting for at få ordentlig fat i bagsiden.
Den har fået bagside af det mest lækre silkeagtige flees. Når man tager sig en "morfar" på sofaen, der den simpelthen lækker at trække over sig.

Ha' en god uge
hilsen
Birthe
Posted by Picasa

4 kommentarer:

Liselotte sagde ...

en lækker quilt - ikke mindst pga bagsiden - og er det ikke dejligt at blive færdig med så gammel en UFO . . .

Anonym sagde ...

Jeg elsker den. næste gang jeg skal sove hos jer, vil jeg gerne prøve den ;-)
kys Sus

Kreateten sagde ...

Hvor er den smuk! Har slet ikke tålmodigheden til sådanne langsigtede projekter - ville ønske jeg havde!

Linebine sagde ...

uhh jeg kan lige forestille mig hvor dejlig den maa vaere! Den ser saa laekker ud, flot klaret!
KNuser Line